Thursday, February 28, 2013

ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ံုး-KNU ေန႔ႏွင့္ ကရင့္အမ်ဳိးသားေန႔ ျဖစ္ေပၚလာပံု ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ ပဒိုေစာသမိန္ထြန္းအား ေကအိုင္စီမွ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းျခင္း




ေကအိုင္စီ - ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၅ရက္ေန႔က ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအရံုး-KNU ေန႔ဆိုေတာ့ KNU စတင္ျဖစ္ေပၚလာပံုကို ေျပာျပ ေပးပါလား။
- KNU ေန႔ ျဖစ္ေပၚလာပံုအေနနဲ႔ ေျပာျပရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေန႔ဟာ ကရင္တမ်ိဳးသားလံုး အတြက္ အင္မတန္မွ အေရးပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာတခ်က္ပဲ။ အရင္က က်ေနာ္တို႔ ကရင္အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာက အမ်ိဳးမ်ဳိးရွိတယ္။ ၁၈၈၁ ခုႏွစ္က KNA-Karen National Association ဟာ ကရင္တမ်ဳိးသားလံုးရဲ႕ ပထမဦးဆံုး အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္တယ္။ ဒီအဖြဲ႔က လႈပ္ရွားေနရင္းနဲ႔ ကရင္တမ်ဳိး သားလံုးက ပညာေရးဘက္မွာ ျမင့္မားလာတယ္။ ကရင္စာေပယဥ္ေက်းမႈေတြကို တရား၀င္ အစိုးရေက်ာင္းေတြမွာ သင္ခြင့္ရ လာၿပီး အသိအမွတ္ျပဳခံရတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ပထမကမၻာစစ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ကရင္ေတြက အမ်ဳိးသားေရး ပိုၿပီး ႏိုးၾကားလာတယ္။
ဗမာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈအေနအထားေပၚမွာ ကရင္လူမ်ိဳးေတြကလည္း ႏိုးၾကားတက္ႂကြလာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ခါ မွာလည္း ကရင္ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔ေတြဆိုရင္ BKNA -Buddha Karen National Association ဆိုတဲ့ အဖြဲ႔ေပၚလာတယ္။ ဒီအဖြဲ႔ လည္း ကရင္အမ်ဳိးသား အဖြဲ႔ႀကီးတဖြဲ႔ျဖစ္လာတယ္။ ျဖစ္လာၿပီး ဒုတိယကမၻာစစ္ျဖစ္ခါနီးမွာ အာရွအေရွ႕ဖ်ားကလည္း ႏိုင္ငံေရး ႏိုးၾကားမႈေတြ ေပၚေပါက္လာတဲ့အခါ ကရင္ေတြက တခါ KYO ဆိုတဲ့ ကရင္လူငယ္အစည္းအ႐ံုး ေပၚေပါက္လာျပန္တယ္။ ကရင္ အဖြဲ႔အစည္းခ်ည္းပဲ ကိုလိုနီေခတ္မွာ ၃ဖြဲ႔ ရွိၿပီ။ ဒုတိ ယကမၻာစစ္ျဖစ္ေတာ့ တခါ BIA-ဗမာ့တပ္မေတာ္ေတြက ကရင္ေတြနဲ႔ ပဋိ ပကၡ ျဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒီမွာ ကရင္အမ်ဳိးသားေတြဟာ BIA ရဲ႕ အႀကီးအက်ယ္ ႏွိပ္စက္မႈေတြ၊ အႏိုင္က်င့္မႈေတြ ခံရတယ္။ ေျမာင္း ျမဂြင္၊ ျမစ္စကြၽန္းေပၚနဲ႔ အေရွ႕ဘက္ ဖာပြန္က ထင္ထင္ရွားရွား အမွတ္အသားျဖစ္ခဲ့တယ္။ ကရင္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြက အေျမာ္အျမင္ရွိရွိနဲ႔ ဒီျပႆနာမ်ဳိးေတြ မျဖစ္ေအာင္ ဂ်ပန္ေခတ္မွာ တခါ KCO ဆိုတဲ့ Karen Center Organization ကရင္ဗဟို အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကိုလည္း ျပန္ဖြဲ႔လိုက္တယ္။ ဖြဲ႔လုိက္ေတာ့ ကရင္မွာ အဖြဲ႔အစည္းႀကီး ၄ဖြဲ႔ရွိလာတယ္။
ဒုတိယကမၻာစစ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရးက ေျပာင္းလဲလာတယ္။ အေနာက္တိုင္းအရင္းရွင္အုပ္စုနဲ႔ အေရွ႕ ဘက္က ဆိုရွယ္လစ္အုပ္စုဆိုတာ ျဖစ္လာတယ္။ အထူးသျဖင့္ မလြတ္လပ္ေသးတဲ့ တိုင္းျပည္ေတြကလည္း လြတ္လပ္ေရးရ ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေနတဲ့ ကာလျဖစ္သလို တိုင္းမရွိ ျပည္မရွိ လူမ်ဳိးေတြကလည္း တိုင္းျပည္ရွိေအာင္ ႀကိဳးစားတယ္။ အဲဒီကာလမ်ဳိး မွာ ကရင္ေတြက ကရင္ျပည္ရရွိေရး ႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္ၾကတဲ့အခါမွာ တေယာက္တေပါက္ျဖစ္ေနတယ္။ တခ်ဳိ႕က ကရင္ျပည္ ဆိုတာ ျမစ္၀ကြ်န္းေပၚေကာ၊ ပဲခူးတုိင္းေကာ အဲတုန္းက ရန္ကုန္တိုင္းဆိုတာ မရွိေသးဘူး။ အေရွ႕ရိုးမ၊ တနသၤာရီကမ္းေျမာင္ ေဒသတစ္ခုလံုးကို ကရင္ျပည္အျဖစ္နဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳဖို႔ ေတာင္းဆိုတဲ့အဖြဲ႔အစည္းရွိသလို တခ်ဳိ႕ကလည္း ျမစ္၀ကြ်န္းေပၚနဲ႔ အေရွ႕တိုင္းတခုလံုးကို ေတာင္းဆိုတာရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕က အေရွ႕တနသၤာရီရိုးမတိုင္းတခုလံုးကို ကရင္ျပည္အျဖစ္ ေတာင္းဆိုတာ ေတြလည္း ရွိတယ္။ ကြဲကြဲျပားျပားျဖစ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမွာ အခက္အခဲရွိတယ္။ ဒီအေပၚမွာ တစုတစည္းတည္းျဖစ္ ေအာင္ KNA ကေန ဦးစီးၿပီးမွ အစည္းအေ၀းႀကီးကို ၁၉၄၇ခုႏွစ္မွာ အစည္းအေ၀းေခၚၿပီး ရန္ကုန္မွာ ကရင္ေတြ ေဆြးေႏြးၾက တယ္။ ေဆြးေႏြးၾကေတာ့ ကရင္အဖြဲ႔အစည္းေတြ တသံတည္း တစုတည္းျဖစ္ရေအာင္ အသင္းအဖြဲ႔ေလးဖြဲ႔ KNA၊ BKNA၊ KYO၊ KCO တို႔ အားလံုးေပါင္းလုိက္ၿပီးမွ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ံုး-KNU ဆိုတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းကို ၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၅ရက္ ေန႔မွာ စတင္ ဖြဲ႔စည္းလုိက္တာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကရင့္သမိုင္းမွာ ျပန္ၾကည့္ရင္ KNU ရဲ႕သမိုင္းမွတ္တိုင္ဟာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတယ္။
ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေစ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာျဖစ္ေစ၊ ရိုးရာကိုးကြယ္တာျဖစ္ေစ ကရင္အားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ ေတာ့ KNU အစည္းအရံုးႀကီးဟာ ကရင္သမိုင္းမွတ္တိုင္မွာ အေရးႀကီးတဲ့ မွတ္တိုင္တခုျဖစ္ခဲ့တယ္။ ယေန႔တိုင္ KNU ဟာ ႏုိင္ငံ ေရး လႈပ္ရွားမႈ၊ အမ်ိဳးသားတန္းတူမႈရရွိေရး၊ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုရရွိေရး တနည္းအားျဖင့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုေပါ့ေနာ္။ အဲဒါေတြ ရရွိေရးအတြက္ ဆက္လက္ လံုးပမ္းလာတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သမိုင္းအရ ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ KNU ကရင္တမ်ဳိး သားလံုးရဲ႕ ဆံုဆည္းရာ အမ်ဳိးသားစည္းလံုးေရး၊ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဆံုဆည္းရာ အဖြဲ႔အစည္းႀကီးျဖစ္တယ္။

ေကအိုင္စီ - KNU အစည္းအရံုးကို ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၅ရက္ေန႔က စတင္ဖြဲ႔စည္းလိုက္တယ္ဆိုေတာ့ ဒီအဖြဲ႔ကို ဘယ္သူ ေတြက ဦးေဆာင္ဖြဲ႔စည္းၿပီး ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ အဓိက ဖြဲ႔စည္းခဲ့တာလဲ။
- ရည္ရြယ္ခ်က္အေနနဲ႔ အဲဒီအခ်ိန္က ကမၻာမွာလည္း ေခတ္စားေနတာက မလြတ္လပ္ေသးတဲ့ တိုင္းျပည္ေတြ လြတ္လပ္ေရး ေတာင္းဆိုႀကိဳးပမ္းမႈကို အားေပးကူညီတဲ့ အေနအထားမွာရွိတယ္။ တိုင္းျပည္ မရွိေသးတဲ့ လူမ်ိဳးေတြအတြက္ တိုင္းျပည္ရွိ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ လႈ႔ံေဆာ္တဲ့ အေနအထားေတြရွိတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ကရင္အမ်ိဳးသားေတြကလည္း ကရင္ျပည္ရရွိေရး အတြက္ လံုးပမ္းၾကတာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကရင္ျပည္နယ္ဆိုတာလည္း မရွိေသးဘူး။ ေအာက္ဗမာျပည္၊ ျပည္မႀကီးရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတခုပဲ ျဖစ္တယ္။ ဗမာျပည္ရဲ႕ ျပည္မႀကီးမွာပါတာ မြန္၊ ကရင္၊ ဗမာ၊ ရခိုင္ေတြ ပါတယ္။ အဲ့လိုျဖစ္ေနေတာ့ ကရင္ ျပည္ရရွိေရးကို ႀကိဳးစားတယ္။ ကုိယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရွိတဲ့ ကရင္ျပည္နယ္ကို စတင္ေတာင္းဆိုခဲ့တာ။ ရၿပီး သြားရင္လည္း ထြက္ခြင့္ရရင္ထြက္ မရရင္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရွိတဲ့ သီးသန္႔ ကရင္ျပည္ကို က်ေနာ္တို႔ ေတာင္းတယ္။
ရည္မွန္းခ်က္၊ ဦးတည္ခ်က္ကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က ေျပာမယ္ဆိုရင္ ကရင္အမ်ဳိးသားေတြရဲ႕ တန္းတူမႈအခြင့္အေရး၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရွိတဲ့ ကရင္ျပည္ရရွိေရးကို ဦးတည္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္တာျဖစ္တယ္။ KNU ကို ဦးေဆာင္တာက ကရင္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြပါပဲေနာ္။ အဲဒီေခတ္က အင္မတန္ အရြယ္ရွိတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ေစာဘဦးႀကီး၊ စံဖိုးသင္တို႔၊ ဂြ်န္ ဆင္ဒီဖိုးမင္းတို႔ ပါတယ္။ အဲလို ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ စုစည္းၿပီး ပထမဦးဆံုး KNU ဥကၠဌကေတာ့ ေစာစံဖိုးသင္ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေစာစံဖိုးသင္က ႏိုင္ငံေရးမွာ မတည္ၿငိမ္ဘူး။ အဲေတာ့ KNU ဖြဲ႔စည္းၿပီးတာ မၾကာဘူး။ KYO က ဘာျဖစ္လာတယ္ဆို ေတာ့ KNU ကေန ခြဲထြက္ၿပီးမွ တဖက္တလမ္းကေန အားေပးကူညီဖို႔ ထြက္ခြင့္ေပးပါလို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ ခြဲထြက္ခြင့္ ေပးလိုက္ တယ္။
ခြဲထြက္ခြင့္ေပးလုိက္ေတာ့ စံဖိုးသင္ကလည္း KNU ဥကၠဌေနရာကေန ထြက္သြားတယ္။ ဒါ လပိုင္းေလးပဲ ၾကာပါတယ္။ ၄၇ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၅ရက္ေန႔က စတင္တာကေန မတ္၊ ဧၿပီေလာက္မွာပဲ ေစာစံဖိုးသင္ေနရာကို ေစာဘဦးႀကီး ျပန္ေခါင္း ေဆာင္တယ္။ ေစာဘဦးႀကီးက KNU ကို ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔ ဦးေဆာင္သြားတယ္။ သူက်႐ံႈးတဲ့အထိပဲ။ ေစာဘဦးႀကီးဟာ တည္တည္ ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ကရင္ေတြကို ဦးေဆာင္သြားတာျဖစ္တယ္။ ကရင္အမ်ိဳးသားေတြရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးလည္း အဓိက ေစာဘဦးႀကီးကိုပဲ အသိအမွတ္ျပဳရတာျဖစ္တယ္။

ေကအိုင္စီ - KNU ဟာ ကရင္တမ်ိဳးသားလံုးအတြက္ ရပ္တည္ေပးေနတယ္လို႔ ေျပာေတာ့ KNU ဟာ ကရင္တမ်ဳိးသားလံုးအ တြက္ ဘယ္ေလာက္ထိ အေရးပါသလဲဆိုလည္း ရွင္းျပေပးေစခ်င္ပါတယ္။
- အေရးပါတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥဟာ ကရင္တမ်ိဳးသားလံုးရဲ႕အေနအထားေလ။အရင္ေခတ္ကဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ကရင္ေတြက ကိုလိုနီေခတ္ကေတာ့ ပညာေရးေတြ၊ အစိုးရအမႈထမ္းေတြမွာလည္း ကရင္ေတြက မ်ားတယ္။ ပညာေရးပိုင္းမွာလည္း ကရင္ ေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး ပညာတတ္ေတြက မ်ားတယ္။ ဒီအေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ KNU က အမ်ဳိးသားေတြရဲ႕ ေတာင့္တခ်က္ျဖစ္ တဲ့ ကရင္ျပည္ရရွိေရးဆိုတဲ့ကိစၥဟာ KNU ေခါင္းေဆာင္ေတြအပိုင္းေလာက္ပဲ လုပ္တာမဟုတ္ပဲနဲ႔ ကရင္တမ်ဳိးသားလံုး ရဲ႕လိုလားခ်က္ကိုပဲ KNU ကေတာင္းဆိုတာျဖစ္တယ္။
တဆက္တည္းမွာပဲ ၁၉၄၈ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ ၄ရက္ေန႔မွာ ဗမာျပည္က တရား၀င္ လြတ္လပ္ေရးရရွိတဲ့ေန႔ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ေစာဘဦးႀကီးက ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုနဲ႔ ကရင္ျပည္ရရွိေရးေတြ ေတာင္းဆိုၾကတာ ျဖစ္ တယ္။ ေတာင္းဆိုက်ေတာ့ ဦးႏုကလည္း ေျပာတယ္။ “မင္းတို႔ကရင္ေတြဟာ လူႀကီးပိုင္း ပညာတတ္ပိုင္းေလာက္သာ ရခ်င္တာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တကယ့္ ကရင္ဆင္းရဲသားလူထု၊ အေျခခံလူတန္းစားေတြ ကေကာ ရယူပါ့မလား။ မင္းတို႔ရဲ႕ ဆႏၵသေဘာထားကို ေဖာ္ျပစမ္းပါ”ေျပာလိုက္ေတာ့ KNU အေနနဲ႔ ကရင္ေတြ ရွိတဲ့ေနရာမွာ တျပည္လံုး လံႈ႕ေဆာ္ၿပီးေတာ့မွ ကရင္ျပည္ရရွိေရး လို လားသလား၊ မလိုလားသလားလို႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အားလံုးက လိုလားတယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ျပလာတာကို ေတြ႔ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၁၉၄၈ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၁ရက္ေန႔မွာ ကရင္အမ်ိဳးသားေတြက ကရင္ျပည္ရရွိေရးအတြက္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ တယ္။ ဆႏၵျပတဲ့ေနရာမွာ ေတာင္းဆိုခ်က္က ၄ခ်က္ပဲရွိတယ္။
၁။ ကရင္ျပည္ ခ်က္ခ်င္းေပး
၂။ ကရင္တက်ပ္ ဗမာတက်ပ္ ခ်က္ခ်င္းျပ
၃။ လူမ်ဳိးေရးအဓိက႐ုဏ္း အလိုမရွိ
၄။ ျပည္တြင္းစစ္ အလိုမရွိ
ဒီအေျခခံ ၄ခ်က္နဲ႔ ပိုစတာကို ကပ္ၿပီး ေတာင္းဆိုခဲ့တာျဖစ္တယ္။
ဒီေနရာမွာ ကရင္ျပည္ ခ်က္ခ်င္းေပးဆိုတာနဲ႔ ကရင္တက်ပ္ ဗမာတက်ပ္ ခ်က္ခ်င္းျပဆိုတဲ့ အခ်က္ ၂ခ်က္ဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းက ေစာဘဦးႀကီးကို ေျပာခဲ့တဲ့ စကားျဖစ္တယ္။ “ခင္ဗ်ားတို႔ ကရင္ျပည္ရပါေစ့မယ္။ ကရင္တက်ပ္ ဗမာတက်ပ္ကို ေတာ့ ရကို ရေစရမယ္” အဲလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ေစာဘဦးႀကီးကို ေျပာခဲ့တာရွိတယ္။ ၁၉၄၈ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၁ရက္ေန႔ ဆႏၵျပတဲ့ေနရာမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာတဲ့ စကားကို ျပန္ေတာင္းဆုိတာ ျဖစ္တယ္။ ေႂကြးေၾကာ္သံ ၄ခ်က္နဲ႔ ေတာင္းဆိုလာေတာ့ ဆႏၵျပတာကလည္း ေႂကြးေၾကာ္သံေတြေအာ္ၿပီး ဘယ္သူ႔ကိုမွ အေႏွာင့္အယွက္ မလုပ္ခဲ့ဘူး။ ပိုစတာႀကီး ေလးခ်ပ္ဟာ အမည္တြင္ရစ္ခဲ့တယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာေရာ တျခားနယ္ေတြကရင္ရွိတဲ့ အရပ္ေတြမွာပါ မစံုလင္တဲ့ စာရင္းအရ အဲဒီ ေခတ္က ကရင္လူဦးေရက မမ်ားေသးေပမယ့္ ဆႏၵျပတဲ့ ကရင္လူဦးေရက ေလးသိန္းငါးေသာင္းေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္ ရွိတယ္။ ကရင္ေတြက ကရင္ျပည္ လိုခ်င္တယ္ဆိုတာ ဖဆပလ အစိုးရက သိသြားတယ္။
ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚမွာရွိတဲ့ ကရင္ေတြက ကရင္စကား မတက္ၾကေတာ့ ဗမာေတြ ျမင္တာက ဗမာရြာေတြလို႔ ျမင္ၾကတယ္။ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၁ရက္ေန႔မွာက်ေတာ့ အဲဒီရြာေတြကေန ကရင္အလံေတြကို အိမ္တိုင္း ေထာင္ကုန္ၾကတယ္။ အရင္က ဗမာရြာ လို႔ ထင္ထားတဲ့ရြာေတြက အကုန္လံုး ကရင္ရြာျဖစ္ကုန္တာ။ အဲလိုျဖစ္ေတာ့ ဦးႏုက လန္႔သြားတယ္။ “ဟ ကရင္ေတြက ကိုယ့္ ကိုယ္ကို ကရင္မွန္းသာ သိလို႔ရွိရင္ေတာ့ ငါတို႔ေကာင္ေတြ နားရြက္ေတာင္ မကိုင္ရဲဘူး”လို႔ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားရွိတယ္။ ကရင္ ေတြက အေပၚယံ ပညာတတ္အပိုင္း၊ အရာရွိအပိုင္းေလာက္ကပဲ ကရင္ျပည္ရခ်င္တာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေပၚလြင္သြားတယ္။ အဲေတာ့ ေစာဘဦးႀကီးကို ဦးႏုက ေျပာတယ္။ မင္းတုိ႔ကရင္ေတြကလည္း ကရင္ျပည္ရခ်င္တယ္။ ငါတို႔ဗမာေတြကလည္း မေပး ႏိုင္ဘူး။ ဒါကေတာ့ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ သတ္ၾကျဖတ္ၾကေတာ့မွာပဲ။
ေစာဘဦးႀကီးကလည္း ေျပာပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲကေန ကရင္ျပည္ရရွိေရး ေတာင္းဆိုသြားမွာပါ။ လႊတ္ေတာ္ထဲက ေတာင္းဆိုမယ့္ဟာကို အခုျဖစ္ရွိေနတာက အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ေနတဲ့အေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔လူေတြက ေက်းရြာေတြမွာ အင္အားျပၾက တာ ျဖစ္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဗမာႏိုင္ငံေရးကလည္း ကြဲၾကၿပဲၾကတာ ရွိခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကရင္ေတြကိုခ်ည္းပဲ အျပစ္တင္လုိ႔ မရ ဘူး။ ဗမာႏိုင္ငံေရးရႈပ္ေထြးမႈအေပၚ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးကလည္း ႐ႈပ္ေထြးတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ကာ လဟာ ဒါကို သင္ခန္းစာယူရမယ္။ သင္ခန္းစာယူၿပီးမွ က်ေနာ္ရွင္းျပတာဆိုရင္ ပထမက KNU ဘယ္လိုေပၚေပါက္လာသလဲ။ ဘာေတြလႈပ္ရွားသလဲဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈႀကီး ေပၚေပါက္ခဲ့လုိ႔လဲ ၁၉၄၈ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၁ရက္ေန႔မွာ ကရင္တမ်ဳိး သားလံုးရဲ႕တိတ္ဆိတ္စြာ ဆႏၵျပမႈႀကီး ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္။ ဒီကေန႔တိုင္ ထင္ရွားတဲ့ ေခတ္မီေသးတဲ့ ပိုစတာႀကီး ၄ခ်က္ကို ယေန႔ တိုင္ ဆက္လက္ကိုင္စြဲလာတာျဖစ္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုလားတာျဖစ္လို႔ စစ္မွန္တဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိဖို႔ KNU ကလည္း ဒီက ေန႔ ဆက္လက္ၿပီးမွ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းကို ေရွ႕ဆက္ ေဆာင္ရြက္ေနတာ ျဖစ္တယ္။

ေကအိုင္စီ - ဒါဆိုရင္ ဒီေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၁ရက္ေန႔က ေႂကြးေၾကာ္သံ ၄ခ်က္စတင္တဲ့ေန႔လုိ႔ ေျပာလို႔ရမလား။ ဘယ္ေနရာေတြမွာ ထုတ္ေဖာ္ၾကတာလဲ။
- ဒီေန႔မွာ တရား၀င္ထုတ္ေဖာ္တာလို႔ ေျပာလုိ႔ရတာေပါ့။ ေႂကြးေၾကာ္သံ ၄ရပ္က နဂိုကတည္းက ကရင္ေတြရဲ႕ႏွလံုးသားထဲမွာ ရွိၿပီးသားပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကရင္ေတြရဲ႕ အတြင္းသေဘာကို ထုတ္ေဖာ္တာ အဲဒီေန႔ပဲ။ ထုတ္ေဖာ္ၾကတာကေတာ့ ရန္ကုန္၊ အင္းစိန္၊ ပုသိမ္၊ ေျမာင္းျမ၊ ဘိုကေလး၊ သာယာ၀တီ၊ ေညာင္ေလးပင္၊ ေတာင္ငူတို႔ပါတယ္။ ကယားလို႔ေခၚတဲ့ ကရင္နီနယ္ထဲမွာ လြိဳင္ ေကာ္တို႔ ေမာ္ခ်ီးနဲ႔ သွ်မ္းျပည္နယ္ ေတာင္ႀကီးမွာ ေတာင္းဆိုၾကတာ ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဖားအံ၊ သထံု၊ ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီး စတဲ့ ကရင္ရွိတဲ့အရပ္ေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ခဲ့တယ္။

ေကအိုင္စီ - ကရင့္သမိုင္းေၾကာင္းျဖစ္ေစ၊ KNU ျဖစ္ေပၚလာပံုေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးျဖစ္ေစ မသိေသးတဲ့လူငယ္ေတြေကာ၊ သိခ်င္ တဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္ပါ ဘယ္လိုအႀကံျပဳခ်င္ပါလဲ။
- ေနာက္ေပါက္ကရင္လူငယ္ေတြမွာ စာဖတ္ခ်င္တဲ့ အေတြးအေခၚက ေတာ္ေတာ္နည္းတယ္။ အဲလိုနည္းေတာ့ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္ သက္ၿပီး သင္တန္းေတြေပး လုပ္ေဆာင္တယ္။ တစံုတရာ အတိုင္းအတာေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈရတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ေဆာင္ တဲ့အခါက်ေတာ့ နယ္ပယ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သြားေရာက္ႏိုင္ၿပီး ပိုၿပီး ေျပာျပလို႔ရတယ္။ စာေပအေနနဲ႔ကလည္း ထုတ္ထားတာ ေတြ ရွိတယ္။ လူငယ္ေတြဟာ ဒီကေန႔ အမ်ဳိးသား ၾကားမွာ တက္တက္ႂကြႂကြေဆာင္ရြက္ဖို႔ စာေပေတြ ေလ့လာဖို႔က အေရးႀကီး တယ္။

ေကအိုင္စီ - ေနာက္ KNU ဟာ စတင္ဖြဲ႔စည္းကတည္းကေန အခက္အခဲအမ်ဳိးမ်ဳိးၾကားက ရပ္တည္ခဲ့ရေပမယ့္ အခုခ်ိန္ထိတိုင္ ေအာင္ ဆက္လက္ရွင္သန္ႏိုင္ခဲ့တဲ့အေပၚ ဘာေၾကာင့္လို႔ ေျပာခ်င္ပါသလဲ။ တဖက္မွာလည္း အစိုးရနဲ႔ ေဆြးေႏြးေနတယ္ဆို ေတာ့ ဒီအေပၚမွာေကာ ဘာေျပာခ်င္လဲ။
- KNU ဒီကေန႔အထိ ရွင္သန္ေနရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ လူထုေတြ KNU ကိုေထာက္ခံေနလို႔ပဲ။ က်ေနာ္တို႔က ေစာဘဦး ႀကီး ခ်ထားတာ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းကေန ကရင္အမ်ဳိးသားအခြင့္အေရးကို ေတာင္းဆိုလာခဲ့တာ။ KNU က စတင္ဖြဲ႔စည္းတာနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးကို လုပ္လာတာမဟုတ္ဘူး။ အရပ္သားစကားနဲ႔ေျပာရင္ သူပုန္ထလာတာ မဟုတ္ဘူး။ အဲေတာ့ ဖဆပလအစိုးရရဲ႕ အဖက္ဖက္ကေန အၾကပ္ကိုင္မႈအေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔က လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး ေပၚေပါက္ခဲ့ရတာ။
အဲေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို လက္ရွိအစိုးရက ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးကမ္းလွမ္းလာတဲ့အေပၚ က်ေနာ္တို႔ကလည္း အားတက္သေရာ ရွိတာေပါ့ေနာ္။ ေသြးထြက္သံယိုမႈနဲ႔ လူထုေတြ ဒုကၡေရာက္၊ တကယ့္ပညာတတ္ ကရင္လူငယ္ေတြ က်႐ံႈးရတဲ့ကိစၥေတြ မျဖစ္ ေတာ့ပဲနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးနည္းအရ ကရင္အမ်ိဳးသားအခြင့္အေရးကို ေတာင္းဆိုသြားဖုိ႔ ဆိုတာက က်ေနာ္တို႔ ပိုၿပီးေတာ့ စိတ္အားထက္ သန္တယ္။ ဒီကိစၥက သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ေဆြးေႏြးထားတဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကိုပဲ ၿပီးျပတ္ေအာင္ လုပ္ မယ္။ ေရွ႕ဆက္ၿပီးမွလည္း အမ်ဳိးသားအခြင့္အေရးအတြက္ ေလ့လာမႈေတြ လုပ္မယ္။ ဘ၀တူလူမ်ိဳးေတြနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ လိုလားတဲ့ အဖြဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး အခြင့္အေရးရရွိေအာင္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေကအုိင္စီ - အဖူးအေနနဲ႔ ေနာက္ထပ္ ဘာမ်ားျဖည့္စြက္ၿပီး ေျပာၾကားခ်င္ပါသလဲ။
- ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ ပန္းခင္းလမ္းမွ မဟုတ္ပဲ။ ဧည့္သည္ကို ထမင္းစားဖိတ္ေကြ်းတဲ့ အလႉပြဲလိုမ်ဳိးမွ မဟုတ္ပဲ။ ၾကမ္းတမ္း တယ္၊ ပင္ပန္းတယ္။ ငတ္တယ္၊ ျပတ္တယ္၊ ေသတယ္။ ေသသြားတာမွ ေအးေသးတယ္။ ဒဏ္ရာရတာ၊ ေျချပတ္လက္ျပတ္နဲ႔ ေနေနရတဲ့ ဘ၀ေတြက သိလာတဲ့အခါက်ေတာ့ တခ်ဳိ႕ေတြက ဒုကၡဒဏ္ေတြကို မခံႏိုင္ၾကတဲ့အခါၾကေတာ့ တျဖည္းျဖည္း ထြက္ သြားၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ KNU မွာ တကယ့္ မ်ိဳးခ်စ္ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ဦးတည္ခ်က္ခိုင္မာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြပဲ က်န္ေနခဲ့ ေတာ့တယ္။
ဒီေခတ္ကလည္း မီဒီယာ၊ အင္တာနက္၊ အီးေမးလ္ေခတ္ဆိုေတာ့ အင္မတန္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ KNU ကို ပုတ္ ခတ္ၾကတာမ်ိဳးရွိတယ္။ KNU အတြင္းက လူတခ်ဳိ႕ကိုလည္း ပုတ္ခတ္ၾကတာရွိတယ္။ ဒီပုတ္ခတ္တာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ခံႏိုင္ တယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ကိုယ္စြမ္း၊ ဉာဏ္စြမ္းရွိသမွ် ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ပဲ လိုတယ္လို႔ ခ်ဳပ္ၿပီး ေျပာခ်င္ပါတယ္။

KNU လည္း ရာဇသံ အေပးခံ ရႏိုင္ဖြယ္ရွိေန





ကရင္ အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ုံး KNU အဖြဲ႕သည္ ခိုင္မာသည့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကို မျပဳလုပ္ ႏုိင္သေ႐ြ႕ အစိုးရ၏ ရာဇသံ ေပးျခင္းကို အခ်ိန္မေ႐ြး ခံရႏိုင္ဖြယ္ ႐ိွႏိုင္ေၾကာင္း KNU တြဲဖက္ အတြင္းေရးမႈဳး ဗဒိုမန္းမန္းက ေျပာပါသည္။

“ဘာမွ အတည္တက် သေဘာ တူညီခ်က္ေတြ မရ႐ိွေသးေတာ့ တျခား တိုင္းရင္းသားေတြ ခံေနရသလို က်ေနာ္တို႕ KNU အဖြဲ႕ကလဲ အခ်ိန္မေ႐ြး အစိုးရရဲ႕ ရာဇသံေပးျခင္းကို ခံရႏိုင္ဖြယ္ ရွိမွာဘဲ။ အဲတာေၾကာင့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကို ခိုင္မာ ေအာင္ တည္ေဆာက္ဖို႕ လိုတယ္လို႕ က်ေနာ္တို႕က ေျပာေနတာျဖစ္ပါတယ္။” ဟု ဆိုပါသည္။

အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး အေျခအေနသည္ ခုိင္မာသည့္ အဆင့္ မေရာက္ေသး ေသာေၾကာင့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကို ခုိင္မာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂ဝ ရက္က ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ အဖြဲ႕ ဒုတိယ သမၼတ ေဒါက္တာစိုင္း ေမာက္ခမ္းႏွင့္ ေတြ႕ဆုံစဥ္ ကရင္ အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ုံးမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ထပ္မံ ေျပာၾကား ခဲ့ပါသည္။
KNU သည္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး သေဘာ တူညီခ်က္ အတြက္ အခ်က္ ၄ ခ်က္ ပါေသာ သေဘာ တူညီခ်က္ကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၁၂ ရက္ေန႔၌ ဘားအံၿမိဳ႕ ဇြဲကပင္ ဟိုတယ္ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ကရင္ျပည္နယ္ အစိုးရႏွင့္ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ပါသည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ (၃) ရက္ေန႔မွ (၅) ရက္ေန႔တြင္လည္း ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ဘားအံၿမိဳ႕ ဇြဲကပင္ ဟိုတယ္၌ပင္ ႏွစ္ဖက္ တပ္မ်ား လိုက္နာသင့္ေသာ က်င့္ဝတ္ ဆိုင္ရာမ်ားကို သေဘာတူ လက္မွတ္ ေရးထိုး ခဲ့ျပန္ပါသည္။
ထိုေဆြးေႏြးပြဲ၌ KNU တပ္မဟာ (၁) မွ (၇) အထိ ေဒသမ်ားတြင္ အစိုးရ တပ္ဖြဲ႔က စခန္း (၃၀၀) နီးပါးခန္႔ တပ္စြဲ ထားမွဳရွိ သည့္ အနက္မွ ေနရာ (၉၀) ခန္႔ ေရႊ႕ေျပာင္း ေပးရန္ KNU ဘက္မွ ေတာင္းဆိုခဲ့ပါသည္။ ထို႔အျပင္ KNU ၏ တပ္ေနရာ ခ်ထားမွဳ ကိုလည္း တင္ျပခဲ့ပါသည္။
KNU သည္ ဤတင္ျပ ထားခ်က္မ်ားကို ၿပီးခဲ့သည့္ ဇႏၷာဝါရီလ (၅) ရက္ေန႕တြင္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ ဖိတ္ၾကားခ်က္ အရ သြားေရာက္ေတြ႕ ဆုံခဲ့စဥ္တြင္လည္း ဤကိစၥ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးရန္ ရက္ခ်ိန္း သတ္မွတ္ေရး ထပ္မံ တင္ျပ ခဲ့ပါသည္။

ဤသို႔ေၾကာင့္ခုိင္မာသည့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး ရရွိရန္ႏွင့္ တပ္ေနရာ ခ်ထားေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ လာမည့္ မတ္လတြင္ အစိုးရ၏ စစ္ဖက္ဆိုင္ရာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္တြင္ ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြား မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း Myanmar Peace Centre မွ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး ဆုိင္ရာ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ေဒါက္တာ မင္းေဇာ္ဦးက ျပီးခဲ့သည့္ ဇန္နဝါရီလက ေျပာၾကား ထားပါသည္။

အစိုးရသည္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲ ထားေသာ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ထပ္မံ တိုက္ခိုက္ ေနပါသည္။ ျပီးခဲ့သည့္ ေဖ ေဖာ္ဝါရီလ အတြင္းမွာပင္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး ရယူထားသည့္ ႐ွမ္းျပည္ ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး အဖြဲ႕ RCSS/SSA နွင့္ ႐ွမ္း ျပည္တိုးတက္ေရး ပါတီ SSPP/SSA တို႕အား တပ္စခန္း ေ႐ြ႕ေျပာင္း ေပးရန္ အေၾကာင္းျပျပီး အစိုးရ တပ္ဖြဲ႕က ရာဇသံေပး တိုက္ခိုက္ခဲ့ျခင္းကို ခံခဲ့ရပါသည္။

ဤသည္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး မခိုင္မာမွဳေၾကာင့္ ျဖစ္ရေၾကာင္း KNU ဖက္က ရွဳျမင္ ေနခဲ့ပါသည္။ ဤသို႔ေၾကာင့္ KNU သည္ အစိုးရႏွင့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကို ခိုင္မာ ေစလိုသျဖင့္ အစိုးရအား အေရးဆို ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဤသို႔ မဟုတ္ပါက KNU အဖြဲ႕သည္လည္း အျခားေသာ အပစ္ရပ္ တိုင္းရင္းသားမ်ား နည္းတူ အစိုးရ တပ္ဖြဲ႕၏ ရာဇသံ ေပးျခင္းကို အခ်ိန္မေ႐ြး ခံရႏိုင္ဖြယ္ ႐ိွသည္ဟု ဆိုေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း KNU ၏ တြဲဖက္ အတြင္းေရးမွဴး ျဖစ္သူ ဗဒိုမန္းမန္းက ဆိုပါသည္။
( ေ႐ႊဟသာၤ)

Tuesday, February 26, 2013

ကရင္အႏုပညာရွင္ ဇြဲကပင္ေက်ာ္ေလး၏ ေအာက္ေမ့ဖြယ္ ႐ုပ္တုတည္ေဆာက္ၿပီးစီး




ကရင္ျပည္နယ္၊ ဘားအံၿမိဳ႕နယ္၊ ဒံုရင္းေက်းနယ္ ေတာ္ပံုေက်းရြာတြင္ ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္သည့္ နာမည္ေက်ာ္ ကရင္အႏုပညာရွင္ ဇြဲကပင္ေက်ာ္ေလးအား ေအာက္ေမ့ဖြယ္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ၎၏ ႐ုပ္တုကို ဇြဲကပင္ေတာင္ ေျခ လုမၼဏီဥယ်ာဥ္ေရွ႕တြင္ ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီးသည့္ ဖြင့္ပြဲကို ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၈ရက္ေန႔က က်င္းပခဲ့သည္။

႐ုပ္ထုဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားတြင္ ဖလံု-စေ၀ၚဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ေစာေအာင္ေက်ာ္ႏိုင္၊ ေစာလြန္းရွင္၊ ဇြဲကပင္ေက်ာ္ေလး၏ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားႏွင့္ တပည့္ရင္းမ်ား၊ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ရွိ ကရင္အႏုပညာရွင္မ်ား၊ သံဃာေတာ္မ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။

႐ုပ္ထုျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီ ဥကၠဌ ေစာရာေဟာင္က ၎၏ သူငယ္ခ်င္းလည္းျဖစ္၊ ဆရာလည္းျဖစ္သူ ဇြဲကပင္ ေက်ာ္ေလး၏ ႐ုပ္တုကို ယခုလို တည္ေဆာက္ေပးရမႈအေပၚ အထူးေက်နပ္အားရမိေၾကာင္းႏွင့္ ႐ုပ္တုျပဳလုပ္ရျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ယခုလို ေျပာၾကားသည္။

“က်ေနာ္တို႔ ကရင္အႏုပညာရွင္အသီးသီးက စုစည္းေကာ္မတီဖြဲ႕ၿပီး ေနာင္လာေနာင္သားေတြ သိရွိေအာင္ ရည္ရြယ္ ၿပီး ဇြဲကပင္ေက်ာ္ေလးကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ သူ႔ရဲ႕႐ုပ္တုကို တည္ေဆာက္ေပးတာျဖစ္ပါတယ္”ဟု ေစာရာေဟာင္က ေကအုိင္စီသို႔ ေျပာသည္။

ဇြဲကပင္ေက်ာ္ေလးသည္ ႏိုင္ငံအက်ဳိး၊ အမ်ဳိးသားအက်ဳိးေတြကို အႏုပညာအားျဖင့္ နယ္အသီးသီးက ကရင္လူထုထံ လွည့္လည္ကာ အသိပညာေပးတာမ်ားကို အခက္အခဲၾကားမွ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သကဲ့သို႔ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံတတ္ သူ၊ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိသူတစ္ဦးျဖစ္ရာ ၎အား ကရင္အႏုပညာရွင္ အာဇာနည္တစ္ဦးအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳေၾကာင္း သူက ဆက္လက္၍ ေျပာဆိုသည္။

ထိုေန႔မနက္ ၆နာရီမွ ၉နာရီအထိ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ထိုအခမ္းအနားတြင္ လူပရိႆတ္ ၃၀၀ေက်ာ္ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး ဇြဲကပင္ေက်ာ္ေလး၏ ဘ၀အေၾကာင္းမ်ားကို ျပန္လည္ေျပာၾကားျခင္း၊ ကရင္အႏုပညာရွင္မ်ားမွ ဂုဏ္ျပဳသီခ်င္းမ်ား သီဆိုျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။

၁၉၆၄ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ ပန္တ်ာေက်ာင္းဆင္းခဲ့သူ ဇြဲကပင္ေက်ာ္ေလးသည္ ၁၉၇၁-၇၃ခုႏွစ္တြင္ ဘားအံၿမိဳ႕နယ္၊ ဒံုရင္းေရတံခြန္မွာ “ကလုိးေစကလိုးထြန္႔(ေရႊဖားစည္ေငြဖားစည္)”အမည္ရွိ ကရင္ဇာတ္ကို တည္ေထာင္ခဲ့သည္။

၁၉၇၄ခုႏွစ္တြင္ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕နယ္၌ ကရင္ဇာတ္ပညာကို လွည့္လည္သင္ၾကားေပးခဲ့ၿပီး ၁၉၇၆-၈၆ခုႏွစ္၌ ၎ဒံုရင္းေဒသတြင္ ကရင္အႏုသုခုမ ဇာတ္သဘင္အဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္းဦးေဆာင္ခဲ့သည့္ေနာက္ပိုင္း ၁၉၈၈ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ ၀ါရီလ ၂၂ရက္ေန႔တြင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့သည္။

ကရင္အႏုပညာရွင္ ဇြဲကပင္ေက်ာ္ေလး ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ သူ ေရးသားခဲ့သည့္ ကရင္သီခ်င္းႏွင့္ ဇာတ္ညႊန္းမ်ား အုပ္ေရ (၅၀)ႏွင့္ ကိုယ္တုိင္ေရး ေသတမ္းစာတစ္ေစာင္လည္း က်န္ရစ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၆ရက္၊ ၂၀၁၃ခုႏွစ္။ ေစာညြန္႔ေသာင္း (ေကအုိင္စီ)